Iki šiol vairuotojus, važinėjančius be techninės apžiūros ir privalomojo draudimo, fiksavo tik pavieniai Lietuvos didmiesčiuose esantys radarai.
Tačiau kitais metais tai pasikeis – šiuos pažeidimus automatiškai registruos daugiau nei 200 šalies keliuose įrengtų stacionarių kamerų.
Visi pažeidimai automatiškai bus pradėti fiksuoti modernizavus administracinių nusižengimų registrą.
To imtasi dar šiais metais, tačiau kol kas vairuotojai gali būti ramūs – šie darbai užtruks iki 12 mėnesių.
Informacijos ir ryšių departamentas (IRD) planuoja viską atlikti greičiau, taigi pažeidimų protokolai turėtų pradėti plūsti dar iki 2020 metų.
Įspūdingos sistemos galimybės
Kaip Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) aiškino Lrytas.lt, daugiafunkcinė pažeidimų kontrolės sistema pagal registracijos numerius nustatys ar yra galiojanti techninė apžiūra ir civilinės atsakomybės draudimas.
Komerciniam transportui taip pat bus fiksuojamas kelių naudotojo mokestis ir leidimas važiuoti valstybinės reikšmės keliais sunkiasvore ar didžiagabarite transporto priemone.
Be to, trijose vietose – magistralėje Vilnius–Kaunas ties Kauno mariomis, kelyje „Via Baltica“ tarp Kalvarijos ir Lietuvos–Lenkijos sienos bei kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis ties Jonava – automatiškai nustatomi transporto priemonių gabaritai ir svoris.
Kol kas baudas skiria tik Lietuvos transporto saugos administracija, kuri kontroliuoja vežėjus.
Jos specialistai pažeidimų protokolus formuoja rankiniu būdu, o kiti iš daugiafunkcės pažeidimų kontrolės sistemos kamerų gauti duomenys naudojami renkant statistiką apie maršrutus ir eismo intensyvumą. Tad dauguma pažeidėjų kol kas "praslysta".
Taip pat svarstomos galimybės pasinaudoti esama infrastruktūra įgyvendinant kitus projektus. Vienas iš jų – atstuminė kelių mokesčių sistema.
Vairuotojus stebės 200 kamerų
LAKD pripažino, kad pažeidimai kol kas nėra automatiškai perduodami į administracinių nusižengimų registrą.
„Iki šių metų pabaigos Informatikos ir ryšių departamentas (IRD) turėtų pasirašyti sutartį dėl administracinių nusižengimų registro modernizavimo užtikrinant automatinį duomenų apie pažeidimus pateikimą“, – portalą lrytas.lt informavo direkcijos atstovai.
Skelbiama, kad prie daugiafunkcės pažeidimų kontrolės prijungtos visi radarai valstybinės reikšmės keliuose. Jų šiuo metu yra apie 200.
Į šį skaičių įeina visi stacionarūs greičio matuokliai ir 50 sektorinio greičio matavimo kamerų 25 ruožuose, trys „pažeidimų vartų“ įrangos komplektai, trys išankstinio svėrimo postai ir dvi kameros Klaipėdos stacionariame transporto priemonių kontrolės poste.
Užbaigs greičiau nei planuojama
IRD direktoriaus pavaduotoja Alvyda Pupkovienė atkreipė dėmesį, kad administracinių nusižengimų registro modernizavimo sutartis yra trišalė.
Anot pašnekovės, ją patvirtino IRD ir privatus rangovas, o dabar esą trūksta tik LAKD atstovų parašo.
A. Pupkovienė sakė, kad sutartyje numatytas darbų atlikimo terminas – 12 mėnesių. Visgi ji pažymėjo, kad viskas turėtų būti atlikta greičiau.
„Mes pasiruošę atnaujinimą baigti greičiau, bet negalime būti užtikrinti, kad rangovui viskas seksis. Šie žmonės taip pat informuoti, kad turės pasistengti ir paskubėti“, – sakė ji.
Lrt.lt